یزدفردا :معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با تبريك فرا رسيدن سالروز ميلاد منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) گفت: جشن ها وآذين بنديهاي خيابانها كه مي بينيم  نقطه اميدي است كه در فطرت همگان وجود دارد اما عمل به اقتضاء نيمه شعبان بايد پر رنگ تر شود.

به گزارش یزدفردا به نقل ازروابط عمومي،"غلامحسين دشتي" روز چهارشنبه در جلسه ترويج فرهنگ اهداء تاج گل  كه در محل سالن شهيد موحدين استانداري يزد، برگزار شد، اظهار داشت: نيمه شعبان چيزي جز رسالت، اميد و بالندگي نيست و ميلاد امام زمان(عج)، بيانگر مسئوليتي سنگين در مقياسهاي فردي و حاكميتي براي مسلمان و شيعيان مي باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود،  اجراي طرح اهداء تاج گل را كاري نيكو و حسنه دانست و آن را طرحي عميقاً فرهنگي توصيف كرد.

معاون استاندار بر لزوم فرهنگ سازي در زمينه اجراي اين طرح  تاكيد كرد و با اشاره به وجود تصورات متفاوت از اين طرح ، خواستار شفاف سازي موضوع در افكار عمومي  شد.

دشتي با بيان اينكه قهرمان  اصلي فرهنگ سازي ؛ مردم هستند و دولت تنها مي تواند نقش كمكي و برطرف كننده موانع را داشته باشد، بار اصلي فرهنگ سازي را  متوجه مردم دانست و تاكيدكرد: در كنار برنامه هاي فرهنگي، بايد برنامه هاي اجرائي نيز ديده شود.

   مدير كل امور اجتماعي استانداري يزد نيز در سخناني خواستار اطلاع رساني دقيق در اين زمينه شد.

"سعيد عبداللهي" گفت: اين طرح ،پروژه اي نرم افزاري است و تغيير ذائقه مردم نيازمند ايفاي هرچه بهتر نقش رسانه ها و دستگاه هاي اجرائي در اين زمينه  است.

وي از اجراي اين طرح در اواخر تيرماه سال جاري خبرداد.

مديركل كميته امداد حضرت امام خميني(ره) استان يزد نيز بر اهميت فرهنگ سازي در زمينه اجراي اين طرح تاكيد كرد و ترويج اين مساله ازطريق رسانه ها را امري ضروري دانست.

"محمد اكبري" با اشاره به تجربه موفق برخي از استانهاي كشور در اجراي اين طرح، تصريح كرد: به رغم وجود فرهنگها و خرده فرهنگهاي متنوع در جامعه، اجراي اين طرح امكان پذير است و تحقق آن دور از دسترس نخواهد بود.

 بر اساس اين گزارش، طرح فرهنگ سازي اهداء تاج گل از طريق استفاده از گل مصنوعي به جاي گل طبيعي درمجالس ترحيم و شادي و با هدف تامين گوشه اي از نياز نيازمندان از محل كرايه تاج گل به اشخاص حقيقي و حقوقي از اواخر ماه جاري در استان يزد به اجرا درخواهد آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا